با اجرایی شدن برجام کدام تحریم‌ها لغو می‌شود؟
 
خبرگزاری میزان- همگان منتظر انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون راستی آزمایی فعالیت‌های هسته ای ایران هستند تا بر مبنای آن تعهدات برجامی طرف مقابل وارد فاز اجرا شود.

در آستانه اجرایی شدن برجام کدام تحریم‌ها لغو می‌شوندخبرگزاری میزان-گروه سیاسی: آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، امروز برجام با همه فراز و نشیب‌هایش وارد مرحله اجرا می‌شود؛ همگان منتظر انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون راستی آزمایی فعالیت‌های هسته ای ایران هستند تا بر مبنای آن تعهدات برجامی طرف مقابل وارد فاز اجرا شود.

اما برای اینکه موضوع بیشتر برای مخاطبان ملموس شود، در ادامه به بیان تحریم‌هایی خواهیم پرداخت که قرار است پس از اجرایی شدن برجام، لغو یا متوقف شوند.

به موجب برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران در یک بازه زمانی 8 الی 10 ساله به طرزی محدود می‌شود که به تعبیر غربی‌ها زمان گریز هسته‌ای ایران از چندماه به یک سال افزایش یابد؛ همچنین  اگر برجام امروز اجرایی شود، ایران متعهد است تا ظرف 10 سال آینده تعداد سانتریفیوژهای خود در نطنز را در مقدار 5060 نگه دارد و سطح غنی سازی اورانیوم مورد نیاز خود را از 3.67 درصد افزایش ندهد.

لغو تحریم‌های اعمال شده از جانب اروپایی‌ها

اما طرف مقابل نیز با اجرایی شدن برجام متعهد می‌شود که تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را لغو یا متوقف کند؛ به موجب مندرجات برجام، طرف اروپایی ملزم شده است 8 سال پس از روز توافق، تمامی مفاد الزام‌آور مقررات اتحادیه اروپایی که متضمن تحریم‌های اشاعه‌ای است را لغو کند؛ البته از روز اجرای برجام نیز(که احتمالا امروز خواهد بود) تحريم‌های اعمال شده بر نقل و انتقال مالی، بانكداری، بيمه، سيستم سوييفت، سرمايه‌گذاری تجاری، گاز، نفت، محصولات پتروشيمی و. . . از ميان برداشته خواهند شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 26 دی 1394 ا 20:51 نويسنده : عرفان ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.